För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 2 november 2011

Glädje och funderingar

Jag har fått en nystart i min hobby.

Två av två

Efter ett år av princip totalt uppehåll i schackspelet har jag nu äntligen hittat tillbaka! Förra helgens Gällivaretripp slutade med triumf, både för mig och för laget.

Det kändes bra, därför beslutade jag mig för att även delta i Schacksällskapets höstturnering som startade ikväll.

Det började bra. Sen sket det sig

Men schack är som livet. Det kan vända snabbt. Och det gjorde det.

Ett enda ogenomtänkt drag från min motståndare ledde till plötslig död och nu har jag full pott i min comeback.

På lördag före fan åker jag och Tobias mot Brahestad för att fightas med finnarna.
Har inga större förhoppningar, dels med tanke på motståndet, och dels med tanke på att uppladdningen kommer att vara allt annat är bra...

16 timmars jobb på fredag, sova nån timme i bilen, sen spel för hela slanten hela lördag. Jag förväntar mig ingenting men det saknar egentligen betydelse. Jag är glad att få komma iväg, för det är såna här saker jag brinner för.

Och ju nu behöver jag fylla på energiförråden


Den senaste tidens turbulens i företaget sliter hårt på orken, det positiva är att en massa skit kommer upp till ytan.

Och man får klart för sig vilka människor det är man jobbar med egentligen

Säga vad man vill om folk med olater och besvärliga vanor, men är det nåt jag verkligen hatar så är det människor som ljuger mig rakt upp i ansiktet och inte vågar stå för vad de har sagt.

Det här kommer inte att sluta på samma sätt som jag trodde igår.

Mytax AB kommer att överleva även denna vinter

1 kommentar:

  1. Grattis!
    Själv så hade jag pjäsvinst men klarade inte se några futtiga drag framåt:-(
    Hade jag bara schackat så hade jag sett nästa drag och sen klarat av att vinna.Ulf Andersson brukar säga att remi är bra för båda:-)
    Små marginaler i schack skillnad mellan framgång och fiasko är hårfin.

    Vita pjäser: h3,g2,f2,a2,c5,Le5,Da5,La6,kg1
    Svarta pjäser: h7,g6,f7,a7,d5,Se4,Dc6,Ld7,Kg8
    Vit drar och vinner!
    Hälsningar Erik

    SvaraRadera