För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 2 november 2011

Jag och mina flickor

Tänkte att jag skulle göra en lista på alla mina flickor för de som inte riktigt hänger med i jargongen.

Elizabeth (a.k.a. Bettan)
Min första älskling och tillförlitliga trotjänare. Hon gick fyrtiotvåtusen utan större klagomål innan hon olyckligt nog gick en brutal död till mötes då hon planterades i en stolpe. Numera sitter hon i sin stjärnhimmel och vakar över oss alla.

Elvina (a.k.a. Ellen)
Min vita riddare som jag köpte åt Theresa. Numera har Tessan kilat vidare till ädlare jaktmarker men Ellen lever ofötrutet vidare. Hon börjar få lite gikt i sina leder och knäna håller inte riktigt för hennes vikt längre, men hon kämpar på och med lite omvårdnad kommer hon att leva länge än.

Bethel (a.k.a. Beda)
Min första tvåtolva som dessutom var första årgången i sin modellklass. Det märktes tydligt att hon inte var riktigt färdigutvecklad när hennes maskineri totalhavererade mitt under värsta lönehelgsrusning. Detta aber till trots älskar jag henne ändå som den fantastiska körmaskin hon är.

Embla
Mitt nyaste barn. Hon är fortfarande alldeles för nykläckt för att ha fått sin fulla personlighet och karaktär, men med start-stopp teknik och inbyggd navigator fri från tysk brytning har hon en stor potential att utvecklas till en riktig stjärna.

Yum Yum
Min svarta älskling. Kanske inte riktigt passar in i kategorin men jag måste ha med henne om hon mot all förmodan skulle översätta detta med Google Translate...
Och hon är trots allt min största kärlek, trots sin periodvisa bitterhet. Snart kommer dagen då jag åter får möta dig! Du är mitt allt, till och med närmare mitt hjärta än någon av mina bilar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar