För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 19 november 2014

Familjen Cujo blev mitt fall

Efter en vecka i Thailand börjar man så sakteliga acklimatisera sig till värmen så pass att man iallafall orkar med något annat än att bara ligga ner och flämta med käften på vid gavel.

Denna morgon tog jag beslutet att testa på dödens backe (Kronanbacken, dra nåt gammalt över dig...) 

Bakom vårt hotell finns en väg som tar en upp till Phukets högsta punkt, eller åtminstone en av de högsta och ryktet gör gällande att fotografierna man kan ta där gör det klart värt mödan.

Därför tog jag mig i kragen och började klättra. Visst var det tufft och man måste ju vila var 50:e meter men uppåt gick det.

Ända tills det tog stopp.

Det var inte värmen. Det var inte flåset. Det var Cujo.

Efter ca en kilometer hade nämligen en familj med hundar beslutat sig för att ockupera vägen och med tanke på deras minst sagt aggressiva framtoning tog jag det troligtvis kloka beslutet att vända.

Men några bilder och en bra promenad fick jag ändå.

Förhoppningsvis är dom inte hemma i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar