För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 4 november 2014

Upprörd men smickrad

Som de flesta av mina läsare känner till så är jag administratör för Sexans Taxis grupp på Facebook. Denna slutna och hemliga grupp är tänkt att beröra interna frågor för de anställda.

Av denna anledning anser jag att endast de som jobbar inom företaget skall ha tillgång till gruppen. Jag har nyligen rensat listan och har då stött på arga reaktioner från människor som blivit uteslutna.

Detta beklagar jag, förstår att ni kanske tycker att ni har en anknytning till bolaget och därför bör ha en permanent och evig plats i listan, men jag har mina regler. Det kanske kan tyckas vara hårda regler, men har jag bestämt mig för det så måste jag ju försöka vara konsekvent också.

Sen är det ju då förstås så att gruppen till största del är en lek och lallgrupp, vilket inte i första hand var tanken, men det kanske man får räkna med. Det är ju trots allt ingen raketforskning vi sysslar med...

Även om jag blir lite irriterad över de starka reaktionerna så blir jag givetvis även smickrad, för om man blir så upprörd över att bli utesluten från en grupp så måste det ju bero på att det är en bra grupp. Och det är det.

Trots en hel del svammel så dyker det upp ljusglimtar där vi faktiskt får till bra diskussioner om det ena och andra ämnet som kanske kan leda till att företaget utvecklas i en positiv riktning, det är precis det som är tanken.

Men ju fler "icke troende" som har tillgång, desto större är risken att interna saker kommer fram till dom som det icke berör.

Nu är jag givetvis inte så naiv att jag tror att vi kan undanhålla känslig information alltför länge, taxibranchen är ju värre än en syjunta när det kommer till skvaller och ryktesspridning.

Men jag måste ändå försöka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar