För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 17 oktober 2011

Stopp på belägg

Idag har jag agerat ficklampshållare

Nicklas hjälpte mig att byta bromsklossar på Ellen.

Ekonomisk kris i företaget är förstås inte att föredra, men intet ont som inte för nåt gott med sig!

Man får lära sig att dra åt svångremmen

Efter ett klossbyte som tog ca en timme i anspråk inser man ju att om man själv hade gjort detta enkla jobb istället för att lämna in bilen hade man sparat minst ett lakan varje gång, och under årens lopp har jag säkert bytt klossar minst 20 gånger, pengar som man istället kunde ha använt till att leva loppan i Aruba.

Många bäckar små

Det är ju sånt här som gör skillnaden mellan vinst och förlust i det långa loppet, och jag har fått mig en tankeställare.

Vänner är till för att utnyttjas...

Alla mina vänner får gärna utnyttja mig. Helst om ni är av det täcka könet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar