För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 1 oktober 2011

Bittermumlet

Igår körde jag en mycket trevlig kund. Vi pratade om min blogg och hon berättade att hon känner till en framgångsrik blogg som tydligen går i bitterhetens tecken.

Det är tydligen populärt att vara cynisk och bitter, och det har även jag uppmärksammat...
Så för att öka mitt läsarantal får jag väl försöka vara lite sur och tvär.

Jag borde ha stor anledning att vara sur. Jobbar dygnet runt med ett företag utan större framtidsutsikter. Bor i en sliten trea utan att ha tid att fixa till den. Utexaminerad civilingenjör som kör taxi. Överviktig, inte speciellt vacker, Godtrogen och alldeles för snäll. Singel som faller för giriga chokladkakor på andra sidan jordklotet.

Konstigt nog så är jag ändå ganska glad. För jag har ett arbete och ett jobb som jag älskar. Mina arbetskamrater är helt underbara (Ja inte alla kanske... ) och jag är välsignad med fantastiska vänner.

Jag antar att jag inte visar speciellt mycket känsloyttringar. Ibland kan jag skrika och då brukar folk lyssna. Kanske för att det är enda gången som de faktiskt hör vad jag säger? :-)

Jag blir som sagt var sällan sur. Men när LHF blir förnedrade av pisslaget från inavelsträsk blir jag jävligt sur!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar