För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 12 januari 2012

Kaxar mest som kaxar sist

Mersa är usla vinterbilar

Jag har aldrig tidigare erkänt detta så ofta påtalade faktum, men idag körde till och med JAG fast.

Med både 66 och 68...

Kanske borde ha insett att 68 inte är den bästa bilen att använda för att dra loss andra med, speciellt inte då däcken börjar sjunga på sista versen.

Det såg inte så farligt ut där vi fastnade men det är tydligen ganska halt under nysnön.

Givetvis inträffade spektaklet mitt i flygruschen, men tack vare att Patrik och Micke kom flygande i natten som räddande änglar lyckades vi hinna i tid till Kallax båda två.

Det är första gången jag kör fast i år. I fjol körde jag fast i den beryktade Petterssonbacken, men den gången räknas inte, för där kan man köra fast med en Hummer...

Nästa bil blir en fyrkrafsare, inte för att jag kör fast så ofta men om inte annat för firma 67 som tycks sitta pall i varje gathörn så fort det har kommit en millimeter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar