För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 26 januari 2012

Mangel Halto

Idag gjorde jag det famösa misstaget att prova mig på att använda den där livsfarliga maskinen som står i tvättstugan.

Mangeln

Jag gjorde som man ska. Läste noga igenom instruktionerna inna, och det praktiska handhavandet fattar jag ju.

Men det finns ett problem, hur jag än vrider och vänder på gardinerna så får jag inte bort vecken!

Dock är jag nöjd över att ha kommit från tvättstugan med alla armar och ben i behåll

De måste ha missat en vital mening när dom skrev den där instruktionen.

Där det står "Bör ej användas av minderåriga" ska det stå:

"Bör ej användas av minderåriga och män"

1 kommentar:

  1. Man ska inte mangla gardiner. Dem ska man stryka. Det blir inget bra resultat med en mangel. Hälsningar Tant Majvor

    SvaraRadera