För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 3 januari 2012

Prio ett?

I natt har det snöat två decimeter och drivit några meter till.

Jag har som vanligt spenderat natten på kontoret, men jag var även en vända till Gammelstad för att hjälpa Markus med en bårkörning.

Har observerat några saker, dels med egna ögon samt med hjälp av andras utsago.

Jag noterar följande

Bodenvägen oplogad från Mjölkudden och utåt. Ca tre decimeter snö i vänster fil. E4 saltas när det är snöstorm. Enligt egen erfarenhet är halkbekämpning alá Fjollträsk inte att rekommendera under rådande snöstorm.

Bergvikskurvan är prio ett

Denna gata eller om man så vill kostig, med en trafikfrekvens på ca en bil per timme måste vara fruktansvärt viktig att hålla snöfri, då traktorn har passerat här två gånger under natten.

Cykelbanorna på Örnäset är tydligen också av största vikt, givetvis måste ju alla de tusentals hurtiga motionärerna som valt att cykla till jobbet få komma fram i tid!

Ni entreprenörer som läser detta:

Ta inte kritiken på fel sätt, för ni gör ett kanonjobb, och jag vet att ni bara följer de direktiv ni har fått. Jag är faktiskt ändå ganska nöjd med er insats under natten, och jag kan bara tänka mig hur kaosartat detta snöoväder hade tett sig om det inträffat 15 mil söder om Gävle...

Felet sitter nog mellan axlarna på de chefer som sitter på sina feta rövar nånstans i Stockholm.

Ni tycks helt sakna verklighetsförankring!

Ta och lyft på era ärschlen och ta närmaste plan hit upp, och studera hur det ser ut här, sedan kan ni omvandla era nyfunna erfarenheter till en fungerande strategi för hur man ska vintersäkra våra norrländska vägar!

Alternativt kan man ju se det på ett annat sätt. Det är viktigast att Sexans Taxi har god framkomlighet på sin gata. För tänk vilken katastrof det skulle vara om taxi stannar?

Men det är ju ingen risk, ty de flesta av våra kunder tycks tro att vi flyger fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar