För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 14 juni 2011

The early bird

Nä jag är ingen sån. Det kan jag definitivt konstatera efter denna morgon...

Jag hade bokat tvättstuga kl 06.00 eftersom jag hade en hel del att göra idag och tänkte att det skulle kunna vara bra att få det gjort. Tanken var förstås även att jag skulle hinna med lite pappersjobb under tiden maskinerna jobbade.

Våran tvättstuga bokas med en sån där liten plastgrej som hålls mot en större plastgrej. När de båda plastgrejorna tycker att det känna rätt piper det och sen får man komma in.

Och man får boka stugan i fyra timmar, sen när tiden har gått ut är det kört, då kommer man inte in igen...

Jag tyckte jag var så duktig, för jag var nästan färdig vid 7.50 och kläderna hängde bara på tork i skåpet, så jag tänkte att jag kan ju ta en liten stödvila så kan jag hämta kläderna vid 09.30 eller nåt.

Så blev det nu inte

Jag vaknade kl 10.46 och insåg snabbt att jag nu hade ganska mycket mindre kläder att röra mig med än jag hade för två timmar sen.

Som tur var så var det nu ingen som hade bokat tvättstugan efter mig, så jag slapp springa runt i kvarteret och leta efter rätt person som kunde öppna...

Ibland har man tur

Jag ska börja tvätta på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar