För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 1 juni 2011

Blå himmel men grå

Jag hittade två stycken idag.

Mördarsniglar

Passande nog hade dom ockuperat brevlådan, de måste ha missuppfattat det där med snigelpost.


En trevlig syn i ett mycket mysigt överklassområde i Kinna. För det är det. Det som framförallt tilltalar mig med detta område är de enorma kontrasterna. På ena tomten står ett gammalt eternithus från 1963, nästa tomt ståtar med ett nyrustat sekelskifteshus med lagård. På tredje tomten står en toppmodern 5-miljonerskåk.

Och allt detta inramas av en lummig miljö, med massor av skog, och den enormt kuperade omgivningen inbjuder till bra backträning. Att vädret är kanonbra gör förstås ingenting.

Man kanske borde flytta hit


Eller inte. Aruba lockar trots allt mer. Men drömma kan man, alltid en tröst i det gråa, för det är faktiskt lite tungt just nu.

Jag nåddes av mycket tråkiga nyheter igår. Sådant är förstås aldrig kul. Kanske är det hårt att säga att jag även känner en viss lättnad, men det är mestadels sorg och tomhet.

Fast det är som en god vän brukar säga. Det som inte dödar det härdar.

Inte ens strutsar stoppar huvet i sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar