För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 5 juni 2011

Vid vägs ände

Nu är söderturen snart över för denna gång. Det har varit trevligt och vädret har varit så bra som man kan önska sig. Värmen för dock med sig vissa oönskade element, såsom sniglar och fästingar.

Med tanke på rapporterna man har fått från norr så verkar det ju definitivt ha varit ett lyckskott att åka just den här veckan.

Igår gjordes Göteborg osäkert. Inser att storstadsliv kan vara kul i en dag, men att armbåga sig fram och ständigt behöva slåss om en sittplats på spårvagnen är nog egentligen inget för mig.

Mumlet fick jaga runt halva stan för att hitta ett öppet apotek som sålde fästingplockare och operera bort sin första fästing. Äckliga små krabater dom är dom där. Säkert saftiga och fulla av fibrer för den som är lagd åt det hållet.

Själv väljer jag att undvika dom i den mån det är möjligt


Detsamma gäller sniglar. De var förvisso inte helt oävna att äta, det fick jag veta i Aruba. Dock är dom nog inte lika aptitliga när de fortfarande kryper. Och en försökte hoppa ner i min kinesiska oxfilégryta vilket inte uppskattades.

De små missödena till trots har detta varit en bra vecka och jag önskar den verkligen inte ogjord.

Snart vänder kosan hemåt med vår Fiat av husmodell. Har jag sagt nåt annat så väljer jag att bortse från tidigare uttalande.

127 mil till mål

4 kommentarer:

  1. Fästingar är riktigt vidriga... har än så länge bara råkat ut för en sådan, första året här i Malmö. Hoppas att det var första och sista gången :-)

    SvaraRadera
  2. Fästingplockare?! Du har väl händer med fingrar på... Det funkar lika bra ser du :) / Tessan

    SvaraRadera
  3. Men du TL! Du tror väl ändå inte att jag är fullfjädrad fjolla? I den rätta landsåänden finns det inga såna dära äckliga blodsugande och smittospridande svin. Dock finns det andra sorters svin...

    SvaraRadera
  4. haha ja du svin som svin... vet inte vilket som e bättre ;)

    SvaraRadera