För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 15 juni 2011

Jag kan inte springa

På senaste tiden har jag faktiskt provat på det där med löpning.
Bara tanken på det hade gjort mig orkeslös för två år sen, men nu är det annars. Faktum är att det inte är flåset som är problemet, utan det är fötterna.

Jag får helt enkelt ont i dom.

Nu kan alla experter på området yttra sig om alla möjliga orsaker till detta.

"Du har felaktiga skor"

"Du måste ansätta hälen före framfoten"

"Dina lårmuskler är inte tillräckligt spänstiga"



Vi vet alla orsaken...

"Du är för fet!"

Hundra kilo mumlet är avesvärt mindre än tidigare, men min kropp är inte skapad för löpning. Jag passar bättre på en cykel!

Så nu ska jag ut och cykla mera!

3 kommentarer:

  1. jag skulle inte säga nått av det..
    går du på gymmet får du träningsvärk i början..
    afrikaner exempelvis springer gärna barfota..
    det hade man aldrig kunnat göra om man inte var van vid att göra det...
    alltså... VÄNJ dig för helvete!! :P
    /gäddfångaren

    SvaraRadera
  2. du har fått nåt om bakfoten gäddis! Jag är inte afrikan, jag dejtar bara väldigt solbruna människor :)

    SvaraRadera
  3. ut och spring din fete fan så ska jag nästa gång jag yttrar mig i ämnet säga ut och spring!

    /The hoffman

    SvaraRadera