För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 20 juli 2012

Att avliva en krukväxt

Jag är ungkarl. Eller åtminstone distansungkarl...

Det där med gröna fingrar har aldrig varit min grej.

Jag fick en massa enkelskötta krukväxter av nån, minns inte vem, som skulle flytta.

Jag antar att jag får tacka för gåvan, men man kan ju inte påstå att blommorna har fått någon större omvårdnad i min ägo. Jag har en garderobsblomma som jag köpte när jag flytta in i min studentlegga på Porsön för hundra år sen. Den lever faktiskt fortfarande och dessutom tycks den må ganska bra. Dock behöver den nog trimmas en aning. Om nån snäll flicka med handlag för sånt kan hjälpa mig vore jag tacksam.

Vad gäller de övriga blommorna är dom nog utom all räddning.

Som t.ex. den långa spretiga med avlånga blad som jag inte har nån aning om vad den heter.

Den råkade bli kvar i fönstret under slipningen, och nu har den ett blad kvar som håller på att lossna.

Jag kommer att döda den imorgon.

Den känns lite vemodigt för jag har haft den ganska länge, men det är det enda rätta. Finns ingen anledning att hålla på med konstgjord andning. De andra som har undvikit slipdammet kanske man kan rädda. Jag skickar en ny passning till ovanstående kvinna om du finns...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar