För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 19 juli 2012

Stilla havet

Det är damm på golvet. Det är damm på väggarna. Det är damm i taket.

Jag har damm i näsan. Jag har damm i öronen. Jag har damm i rö...

Kort sagt. Det är damm överallt.

PRECIS JÄVLART ÖVERALLT!!!

Att påstå att jag tog mig vatten över huvudet när jag startade mitt renoveringsprojekt är nog "the understatement of the year"

Jag skulle snarare vilja påstå att jag tog mig ett hav över huvudet. Och då tänker jag närmast på Stilla havet som för övrigt inte är ett hav utan en ocean.

Den som i den svenska kartbok namngav detta hav som inte är ett hav tros ha varit något onykter. Nåväl. Nu var det ju inte det vi skulle prata om...

Jag började riva tapeter i oktober, idag har jag slipat färdigt väggarna i vardagsrummet, återstår bara lite småfix i hörnen, sen ska tapeterna upp!

Sen är jag klar!

I vardagsrummet...

Kvar att göra är hallen och köket...

Konstigt nog har inga grannar knackat på och frågat vad jag sysslar med, kanske är dom rädda för att drabbas av tredje gradens dammskador?

Det faktum att jag skriver detta torde innebära att jag själv blivit immun mot damm.

Oroa dig inte mamma, jag har mask. Både ansikts- och binnike...

Den dagen detta projekt är rott i land kommer jag aldrig mer att röra en spackelspade... De människor som är så funtade att dom gillar att hålla på med sånt här borde lobotomeras!!

3 kommentarer:

  1. Världshav enligt wikin:

    "Ett världshav, ofta benämnt ocean (från grekiskans Ωκεανός, Okeanós), är en benämning på något av de största haven på jorden."

    Därav kan jag dra slutsatsen att Stilla havet är ett hav.

    //Jonny $

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det heter ju stilla havet. Inte stilla världshavet?

      Radera