För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 8 juli 2012

Syster Yster

Jag hade en ledig helgkväll!

Nu när HG har tagit hästpassen kan jag koncentrera mig på dagarna. Det är ibland lite tungt eftersom jag inte är van det. Men jagbörjar vänja mig. Det är faktiskt ganska trevligt som omväxling att få lite ledig kvällstid.

Ikväll har jag umåtts med min syster på tu man hand eftersom hennes familj är bortrest.

Först grillade vi lax. Fantastiskt gott och enkelt att laga dessutom. Sedan tog vi en promenad på stan. Illusionen av att det var lugna gatan inföll sig så vi åkte hem och kollade på film. Passande nog valde vi illusionisten. Min syster simnade. Det är tydligen kutymatt somna när hon kollar film, man kan inte klaga på underhållningen.

Jag kan nämligen påpeka att om ni inte ännu har sett den så rekommenderar jag den varmt. Inte bara för att världens vackraste kvinna (Jessica Biel) är med i den. Utan även för att den presenterar en mycket intrikat berättelse.

När filmen var slut åkte jag till växeln för att ta en kaffe. Där fortsatte illusionen. För att påstå att det var lugna gatan var defintivt fel.

Att påstå att vi hade jobb för dubbel styrka är definitivt en underdrift. Huruvida min insats förbättrade situationen är oklart. Idag satt flaskhalsen inte i växeln, utan i att antalet bilar var starkt underrepresenterat.

Hur som helst var det en trevlig kväll. Imorgon ska syster ansa min skalp. JAg kan inte på något sätt underdriva dess behövlighet. Nu är jag nämligen betydligt mer lånhårig än jag önskar vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar