För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 11 juli 2012

Poetisk ådra

Nån sa till mig att jag har en fallenhet för det poetiska.

Det tror jag inte riktigt på. Visst. Jag har ina problem med bokstäver som en annan av mina bekanta.

Jag har sällan svårt att få fram det jag vill i mina blogginlägg, och dessutom oftast med en visst glimt i ögat.

Men nån poet är jag inte

Fast jag kan nödrimma.

Idag fick ellen nytt filter och olja. Jag kan om ja vill ja!

Nettans baklucka är numera gul. Nu är hon mindre ful!

Ellen är snart såld, snart är hon i bolagets våld!

Jag kan fortsätta så där, men det är inte mitt kall i livet. Jag väljer att vara mer direkt och precis i mina handlingar.

Trots min bakis är jag inte skakis. Snart går jag in i sömnens rum, den iden känns inte dum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar