För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 27 mars 2011

16 timmar med Sune

Vi har en trevlig kund som heter Sune.

Han gillar att prata. Det gör han verkligen. Mycket. VÄLDIGT VÄLDIGT mycket.

Idag har jag suttit i växeln i 16 timmar varav 12 i skarpt läge. Sune har åkt 24 gånger. Och Sune har pratat i 2 timmar.

Man kan tycka att det borde vara uttröttande och det är det nog. Men på nåt sätt gillar jag det. Man kan ju inte bli arg på en stackars 73-årig farbror som står och fryser.

Det är det vi är till för. Att hjälpa till så gott vi kan och de flesta av oss gör ett utmärkt jobb.

Jag är för det mesta nöjd. Ibland lite ond, men idag slog jag inte sönder någonting alls!

Endast en chaufförs beteende gjorde mig upprörd.

Ja ä på Kalixbron!!!??

Men inventarierna är intakta. Känns lovande inför framtiden... :)

1 kommentar: