För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 9 mars 2011

De ligger på

Igår fick jag ett brev i brevlådan från en tvivelaktig polskregistrerad firma.

"Vi köpa din Toyota Corolla billig! Betala bra vi betala!"

Den senaste månaden är det säkert fem stycken som har ringt och velat köpa den. Till detta bör tilläggas alla samtal som jag inte svarar på. För de är ganska många...

Prisintervallet som nämns av alla intressenter är mellan 23-28 tusen kronor. Det är onekligen ganska bra betalt för en sådan skabbig kärra. Men skicket spelar väl antagligen mindre roll, det är modellen dom vill åt.

Tydligen är det en väldigt attraktiv modell. Jag kan tänka mig det, för eftersom den är helt omöjlig att döda av en svensk förare borde det åtminstone vara ganska svårt att döda den om man är osvensk.

Lite svårt i allafall


De flesta bilar har dom ju ihjäl efter två sekunder. Toyotan kanske håller en kvart. Och det är ju bra!

Nä jag är inte det minsta bitter.

Till alla er potentiella krokiga köpare som knappast läser denna blogg: Jag tänker inte sälja den till er för mindre än 50 lök!

JB kan få den för 25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar