För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 1 mars 2011

Det är spikat

Gårdagskvällen bjöd på flera sköna skratt

Jag körde 16-slut och kvällen började som vanligt med färdtjänstrally mellan fyra och sex.

Men igår var det lite mer spännande än vanligt! Det märks att vår proffstelefonist HF börjar komma tillbaks till sin gamla goda form efter ledigheten. Det flyter liksom bara på! Den känslan är skön.

Halkigt var det också och det är ju alltid trevligt med lite spänning i tillvaron.

Och sen fick jag ju fika med två härliga damer!

Och årets i särklass skönaste och med stor sannolikhet mycket svårslagna citat är numera yttrat. Tror att samtalet handlade om skillnaden mellan vilja och ork, hur mycket man ibland vill men helt enkelt inte kommer sig för att göra det som måste göras.

Hjärnan vill men kroppen ids inte

Soffans makt

Ibland eller väldigt ofta är soffan det absolut skönaste som existerar. Trots att det inte finns nåt på teve att se.

Ni vet hur det blir ibland när det gäller städning och sånt. Vissa älskar kanske att städa, men då finns det väl nån annan syssla som tar emot.
I mitt fall är det pappersarbetet som är mitt största aber. Jag städar hellre än att bokföra. Fast dom som har varit hemma hos mig vet att jag inte städar så ofta heller...

Och mitt i den diskussionen kom den ut. Meningen som jag aldrig trodde jag skulle glömma. Fast det gjorde jag. Sen kom den tillbaka. Som tur var!

"Jag lyfter upp min kropp och bär iväg på den"

Såna kommentarer kan göra min dag. Säkert även hela veckan och kanske också hela mars!

Tack för kaffet gumman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar