För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 29 maj 2011

Mördarsnigeln

Det finns enligt uppgift mördarsniglar i de södra delarna av Svea rike.

Mördarsniglar har sitt hus på ryggen, under nästa vecka är det tänkt att även jag och större delen av min mördarfamilj också ska ha det.

Vi ska åka på roadtrip med husbilen genom Sverige och hälsa på broder i Kinna. Jag ser faktiskt fram emot resan, tror det kan bli ganska trevligt. Trångt och varmt. Segt att köra antagligen (Det är en Renault) men familjärt och roligt. Det är ett tag sen vi gjorde nåt sånt här så det är väl dags kanske.

Jag har som vanligt egentligen inte tid, men man får väl ta sig tid. Nuförtiden kan man ju sköta en hel del pappersarbete på resande fot. Att det kommer bli kaos med Kvarnhed vid rodret tvivlar jag inte en sekund på. Men det löser sig nog, och jag är ju aldrig mer än ett telefonsamtal bort.

Värre är det med växeln och alla "trasiga" taxametrar man måste laga. Jag måste ha extrem tur som aldrig drabbas av systemfel och felslag. Eller så handlar det om bristande utbildning.

Dock är det ju svårt att undervisa om det saknas nåt vitalt mellan öronen. Detta verkar vara starkt påtagligt hos vissa...

Igår satt jag i växeln. Ännu en gång fick man utstå gnäll och ifrågasättande. Jag är ingen övermänniska och jag tror mig inte vara bättre än nån annan. Jag gör fel ibland, och det är helt ok att fråga om det är nåt man undrar över, men det kan vara en fördel att förvissa sig om vilka regler som gäller först...

Och framför allt sopa framför sin egen bro innan man plankar ner på andras!!

2 kommentarer: