För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 16 augusti 2010

In och ut

Typiskt er. Nu är det säkert massor av folk som har klickat på den här länken bara för att de trodde att titeln på detta inlägg var nån snuskig anspelning. Men tji fick ni!

För det här handlar om nåt HELT annat.

Det är nämligen så att det här råkar vara min andra vecka som ansvarig för uteschacket på Storgatan. Det finns en schackbräda där som brukar vara väldigt populär, men på nätterna måste man låsa in schackpjäserna då de annars kan utgöra mål för både hemprydnad och skyltfönsterkross.

Jag har ju en del att bevisa angående min kompetens inom detta område. Den här gången måste jag ju verkligen sköta mig... Förra gången försvann det ett torn och en bonde...

Ja det är faktiskt så... Jag kan glömma saker, det stämmer inte det som min kära TL brukar påstå att jag aldrig har glömt nåt. Eller var det tvärtom? :)

Så nu hoppas jag alltså att det ska regna konstant hela veckan eftersom jag då slipper plocka ut några pjäser...

Tror tyvärr inte att ni andra håller tummarna för att min väderprognos ska slå in... :)

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar