För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 29 augusti 2010

Jag är tydligen samma gamla idiot som jag var förr

Efter alla dessa år. Efter allt jag har gått igenom. Jag är fortfarande lika korkad, dum och naiv. Det trodde jag inte om mig själv men man lär sig nåt nytt varje dag. Trodde jag iallafall...

Jag är inte speciellt gammal det är jag inte, men nu har man ju ändå levt halva livet som vuxen. Borde man inte ha lärt sig något?

Tycker att det borde ha fallit ner en och annan polett, och det kanske det har, men jag har uppenbarligen mycket kvar att lära.

Att såra en annan människa är hemskt dumt. Det svider, inte bara för den andra utan även för mig. Men det är bra att jag får skit. Jag förtjänar inte annat.

Jag är människa och människor gör fel. Vi är inte annat än djur, speciellt inte i onyktert tillstånd, men det är ingen ursäkt, för är det nåt jag har lärt mig så är det att ta ansvar för vad jag säger och gör. Kommer inte att skylla ifrån mig på nånting. Kommer inte heller att be någon om förlåtelse, för varför skulle jag förtjäna förlåtelse?

Det enda jag förtjänar är att må skit, och det gör jag.

1 kommentar: