För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 11 augusti 2010

Nyckelfipplet

Jag fick ett tips av min svåger. Köp ett sånt där nyckelskåp med kodlås som du kan montera ute på väggen, så att du kan förvara nycklarna till dina taxibilar där.

Bra ide tyckte jag, så jag for till Nolia för att införskaffa ett sånt. Tog ju en stund att hitta rätt monter, och väl där insåg jag att den lilla modellen dom hade erbjudande på minsann var för liten för att rymma två mersa-nycklar.

Så jag slog på stort och köpte den stora modellen som kostade en miljard!

Och ja, den är ganska stor själva lådan. Men eftersom den här modellen är väldigt stöldsäker så är ju också locket till den så tjock att det upptar halva utrymmet i lådan... Vilket följdaktligen leder till att nycklarna inte ryms.... SUCK!

så nu har jag satt nyckeln till bakdörren i lådan och bilnycklarna på krokar där inne, det är ju en fungerande lösning... För 66:an. Eftersom det bara är 66 som ska stå där.

68 står i ett annat garage en kilometer därifrån, så då får man hämta nyckeln först och sen hämta bilen i garaget. Och när man är klar måste man upprepa proceduren... Men det är ändå enklare än att ha nycklarna på växeln :)

Och för B och T är det inga bekymmer eftersom dom har egna nycklar. Om de inte ska ha den andra bilen förstås... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar