För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 20 augusti 2011

Anti facebook

Jag känner en som är så starkt negativ till facebook att han var tvungen att skaffa en användare bara för att kolla vad alla andra gör.

Egentligen kanske det inte är så dumt, för det är ju bättre att prova på nåt innan man avfärdar det...

Det är absolut inget fel med att vara negativ. Vi lever i ett fritt samhälle och det är upp till var och en att göra vad den vill.

Facebook är ju egentligen bara en hemsida. Men det är oxå en företeelse, och snart kommer denna lilla företeelse att skapa en massa jobb i vår hemstad.

Jag antar att det är med Facebook som med allt annat, om det används på rätt sätt så kan det vara till stor nytta, men problemet är förstås att det har blivit så stort att det börjar vara helt omöjligt att kontrollera allt som händer och sker.

Jag är själv lite lätt beroende, det kan jag erkänna. Man vill ju hålla sig up-to-date med allt vad ens vänner gör, och facebook är enklare och snabbare än att ringa, även om det inte på långa vägar ger samma personliga kontakt.

Så det är väl som med allt. Fördelar och nackdelar. Inte bra att fastna framför nåt spel när man egentligen borde bokföra.

Fast internet, facebook, youtube eller liknande och allt vad det innebär är tyvärr här för att stanna, den utvecklingen kan vi inte bromsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar