För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 7 augusti 2011

Rött är grönt

Blir fundersam.

Så fort man får lite för mycket innanför västen verkar det som att man börjar förväxla färger.

Grönt blir rött. Rött blir grönt. Man kutar ut mitt i gatan och står och skriker för att bilarna är i vägen och blir förbannade över att väntetiden är 45 minuter.

Fattar ni inte att på Luleåkalaset är det inte bara ni som vill ha taxi?

Öppna era ögon och titta er omkring så hittar ni 3000 likadana fyllskallar runt er som oxå står i telefonkö.

Vi gör vårat bästa

Våra bilar flyger inte fram. Vi kan inte trolla. Om vi säger att det tar 45 minuter är det ingen ide att ringa och gapa efter sin bil när det har gått 7 minuter.

Varsågod att promenera. Eller åk med några av de gula bilar som följer sin egen lag. De kanske har kortare väntetid?

Hade jag varit ute på gatan och plockat körningar istället för att sitta och hjälpa till i växeln hade jag definitivt tjänat mer. Dock har jag inte mage att göra det när jag vet hur hemskt det är att sitta ensam därinne när hela skärmen är röd!

2 kommentarer:

  1. Varför i hela friden sitter man ensamma på en taxiväxel när det är lulekalaset?????

    SvaraRadera
  2. Har nåt att göra med att alla super. Men jag vet inte exakt.

    Å andra sidan super ju vi som jobbar i växeln oxå...

    SvaraRadera