För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 17 augusti 2011

Årets företagare

Nu är det alltså spikat.

Efter besök på Volvo kan man bara konstatera att de inte kan matcha mina krav.

Vovlv V70 D5 AWD är en helt fantastiskt bra bil, men som taxi misstänker jag att det är lite för mycket att köra med. Då återstår alternativet att ta en D3 utan fyrhjulsdrift.

Med liknande utrustning kommer man då upp i ungefär samma pengar som en MB, men tyvärr så brister det på en punkt, nämligen på leveranstiden, och vi har inte riktigt tid att vänta.

Skodan må vara bra, men vid närmare efterforskning kan de inte erbjuda de hårda krav jag har på prioritet och service.

Därför blir det Mercedes.

Och kom nu inte och gnäll, för ni kan inte påstå att jag har slarvat i min research!

Mercedes är, och har alltid varit ett slagkraftigt alternativ på taximarknaden, verkstadens tillkortakommanden till trots, för de är definitivt inte sämre än någon annan!

Tydligen så kan 68:ans framvagnsgnäll botas med regnvatten. Hoppas det är blött i morgon när jag ska visa upp den...

Jag behöver inte Tompas underskrift på kontaktet, men jag vill ha den!

Det kontaktet skall ramas in med guldram och monteras på väl synlig plats i mitt stora fina framtida Arubakontor!

Detta känns som en stor bedrift, kanske min största framgång sedan jag startade firma...

Onormalt och onaturligt är det, men det är i alla fall inte moraliskt förkastligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar