För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 6 augusti 2011

As Kalas

Då var det åter dags för Luleåkalas.

Och som vanligt blev det kaos igår. Dock inte ändå så farligt som det har varit vissa år.

Vi hade mönstrat de bästa telefonisterna igår
Alla håller inte med om det, men alla har inte lika bra insikt som jag.


Ikväll blir det garanterat värre för ikväll är vi en telefonist kort. Och det kommer att bli stenhårt tryck. Chaufförerna kommer att gnälla som vanligt, och säkert kommer flera av bilarna att köra i rast för att de tycker att växeln gör fel.

Det är en dator som skickar körningarna. Den har inte koll. Därför måste ni som kör ha lite under pannbenet.

Det är ingen idé att vädja till er som myglar och kör i rast för ni har inte fattat att ni kör för ett bolag och inte för er själva. Så länge som ni endast har dollartecken framför era ögon är ni endast en belastning för oss andra!

Ni fattar inte hur det funkar så jag ids inte ödsla tid på er.

Slut på gnället

I övrigt var det en trevlig kväll... Fyllon som inte har nån koll och som betalar nio gånger för mycket för sin taxi t.ex. Det är inte min uppgift att hålla koll på deras privatekonomi...

Överlag trevliga kunder igår dessutom. Ingen spya och ingen springnota. De törs nog inte med tanke på vad som brukar hända...

Mitt rykte kanske har spridit sig

Snart redo för ännu en kalaskväll, vi ses ute i kaoset.

Och till alla mina polare som ringer mig direkt och vill åka:
Jag beklagar, men helger som denna har jag inte tid med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar