För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 17 augusti 2011

Det finns kanske hopp ändå

Har mot ALL betänklig sans och reson lyckats få finnen att inse att MB inte är en så dålig affär när allt kommer omkring.

Dagens biljakt resulterade i två offerter, först åkte vi till Skoda och blev imponerade över bra pris, trodde att Åke skulle få svårt att matcha den offerten, men det fick dom inte, och även om Kalle på Åke är insnöad på försäljarsnack som kraftigt måste sållas så har han rätt i en del synpunkter.

Varför ska man till exempel betala för ett reparationsavtal i 36 månader som man antagligen inte kommer att utnyttja under det första året?

Man kan förstås välja Skodan utan repavtal, men faktum är att milkostnaden ändå är högre än MB.

Där har dom sitt trumfkort


Inte för att det är en bättre bil, utan för att de kan erbjuda billigare service, med garanterad, väl beprövad prioritet.

Detta lovar de även på Skoda, men frågan är om de kan hålla det?

NEJ! JAG ÄR INTE SÅLD PÅ MERCEDES!

Jo jag lovordar MB i detta inlägg och jag gör det baserat på rena fakta. Kan man få en MB med tre års avbetalningsplan för samma pris som en Skoda finns det egentligen ingen anledning att avstå. Även om Skodan är fyrhjulsdriven och har navigator. En Garmin eller TomTom är billigare för den som inte hittar till Sunderby Sjukhus. Kör man fast med en MB beror det i vissa fall på att bilen inte är någon ultimat vinterbil, detta erkänner jag, men det beror även till stor del på hur chauffören planerar sin körning.

Planerar! Det är det tyvärr inte alla som gör...

Imorgon återstår att ge Nordiska Bil en ny chans, på två besök under dagen fanns ingen försäljare att tillgå, och vill de inte sälja bilar vill jag heller inte köpa!
Kanske hinner vi med ett besök hos Opel. Men jag är skeptisk.

Volvons interiör ser ut som en gammal Trabant eller Lada. Ful som stryk, men såna åsikter får man åsidosätta i detta sammanhang. Det är ju den ekonomiska biten som ska avgöra...

Två besök på Nordiska bil och fortfarande rullar jag inte. Är detta moraliskt förkastligt? Det är i alla fall inte naturligt, även om det är ganska normalt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar