För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 22 augusti 2011

Min dag

Idag har jag haft en helt vanlig dag. För de som har Facebook har de kunnat följa min dag i detalj eftersom jag har checkat in mig på varenda ställe jag besökt.

Detta gjorde jag inte egentligen för att jag vill, utan för att poängtera för alla andra lallare därute som gör detta frekvent att det kan vara ganska irriterande, och oftast inte heller speciellt intressant att veta allt ni gör!

Det är alltså inte något bestående

I fortsättningen kommer jag inte att checka in överallt, det är bara tidskrävande, och dessutom kan det ju underlätta för alla som vill undvika mig :)

Å andra sidan kanske jag även vill undvika dom...

Dagen har annars bestått av relativt tråkiga saker. Två bankbesök, möte på försäkringsbolaget och två snabba inhopp hos revisorn.

Har dessutom hunnit med att åka till Mjövattnet och lämna mina föräldrar. Fick då en smärre chock, för där har det regnat en del...

Den ena båten låg under vattnet, och den andra låg upp och ner, med propellern i vädret.

Jag var aldrig orolig

Min far har ju varit smart nog att en vacker dag för 20 år sedan gjort sin kanske bästa investering någonsin, nämligen att inköpa en extremt kvalitativ båtmotor av det eminenta märket Mercury!

Den var blöt. Den var kladdig. Sniglar hade funnit sin bostad på dess huv. Hur länge den har legat under vattnet är oklart, men det lär ju iallafall ha varit flera dagar.

Jag öppnade den, skruvade ur tändstiften och torkade dom, skruvade loss bränslefiltret och rengjorde det.

Första rycket sa den blubb.
Sen sa den br.
Sen sa den bbrr.
Sen sa den bbbrrrblubbbrrrrbrblubb.
Sen gick den igång!

Fem ryck efter att ha legat under vatten en vecka kan ju inte vara annat än en sensation... Vissa nya båtmotorer tar betydligt längre på sig än så att starta.

Efter detta äventyr fick jag lära mig att maten på Korvgubben tydligen är mycket nyttigare än maten på Max. Därför fick jag lov att äta där, men inte på Max.

Jag är mycket skeptisk till detta, men efter att ha öst ur trettiosjutusen liter vatten ur två båtar på mindre än fem minuter anser jag mig ha rätt att äta vad jag vill!

Sådetså

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar