För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 15 augusti 2011

Utvecklingen går framåt?



Efter fyra fantastiskt roliga dagar i Arjeplogs urskogar är det en tanke som slår mig allra mest.

Mitt i skogen står en mobilmast. Denna mobilmast försörjer Bartekälvens närområde med så pass mycket täckning att den för det mesta faktiskt är bättre än i Luleås innerstad.

Nästa steg i utvecklingen bör vara att montera elstolpar på väl valda ställen så att man även kan ladda sin telefon.

Sedan kanske det är på sin plats att smälla upp några McDonaldsrestauranger oxå.

Nu låter jag kanske lite negativ, men faktum är att jag är mycket nöjd med denna tur. Det var trevligt att komma iväg, även om jag stundtals hade svårt att släppa allt vad arbete heter och allt fantastiskt som facebook innebär...

Lite smått nedstämd blev man ju åt den åthutning vi fick för att ha brutit mot fiskereglerna, men det är väl inte annat än att ta. Vi visste ju mycket väl vad som gällde, nu väntar eventuella efterräkningar, och de får vi väl oxå acceptera.

I skuggan av allt detta var det väldigt trevligt att få komma ut i naturen, sova tält gick betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig, och jag har nog sovit mer där ute än på mycket länge, men så fort man kommer åter till vardagen så återvänder de gamla rutinerna.

Tre timmar blev det i natt :)

Och inte nog med det. Man kommer direkt hem till bekymren. Vissa har uppenbara problem med auktoriteter. De kanske borde starta eget om de inte tål att nån bestämmer över dom? Det var ju så jag började...



Inte för inte som man direkt börjar längta tillbaks till kokkaffe över öppen eld och total frihet utan ansvar.

Nästa år finns det stor chans att vi åker nån annanstans...

Då ska jag ha lärt mig att fiska med flugspö!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar