För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 4 augusti 2011

Ullabella

Min sekreterare heter inte Ulla-Bella. Han heter Tore.

Fast egentligen har jag ingen sekreterare.

Dock har jag för många abonnemang hos Telia och måste betala 5000 varje gång jag ska öppna ett nytt, vilket innebär att jag måste använda tvillingkort istället.

Det funkar ju ganska bra, men problemet är att det finns en automatisk vidarekoppling på dessa kort, så att när nån ringer till mig och jag inte svarar kopplas samtalet vidare till 66.

Och 66 körs av Tore. Tore har inte riktigt insett vad det handlar om tror jag. Jag missar sällan ett samtal, men jag struntar ofta i att svara. Det gör inte Tore.

Han svarar och tar meddelanden åt mig så att jag vet vem som har ringt.

Praktiskt. Även när telefonförsäljarna från helvetet ringer.

Vilket är ofta

Om Tore har tänkt sig få någon ekonomisk ersättning för sitt arbete är oklart. Isåfall kan han leta efter den nånstans där solen inte lyser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar