För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 1 januari 2011

Doktor Jäkel och mister hud

Något försvenskad rubrik. Dock antar jag att andemeningen går fram.

Det är jag det. För det mesta är jag alltså en ganska lugn och sansad individ.
Detta beteende brukar dock ha en tendens att brytas ganska snabbt när jag sätter mig bakom växelbordet. Fast jag antar att jag ibland kan vara lika ond i bilen när jag inte har kunder, men då är det ju ingen som märker det :)

Jag kan bli ganska ilsk när chaufförerna inte gör som jag tyckte att de borde ha gjort...

Det är nästan så att man kan tolka det som en mild form av schizofreni, och en sak är säker. Hade JAG suttit i växeln i natt hade jag säkerligen slagit sönder datorskärmen, tangentbordet, musen, skrivbordet, krukväxterna, diskmaskinen, soffan och kaffeautomaten. Kanske också läskautomaten, teven, mikrovågsugnen och kylskåpet. Ja ni fattar. Det var vansinne därute...

Så som vissa chaufförer lever om i radion är ju helt otroligt. Vilken extrem hysteri för att man råkar göra ett litet felslag. Hade jag varit i närheten av den bilen hade den inte haft någon mikrofon kvar.

Vilken tur att vi har såna fantastiska människor i växeln. Total fokusering på vad som måste göras. Full kontroll på läget. Löser alla problem utan minsta tvekan över sina beslut. Helt enkelt så bra det kan bli!!

Inatt behövdes sådan kompetens. Och inatt fanns den att tillgå. Tack!!

Idag är det sämre ställt. Ingen av mina två bilar är ute. Den ena har godkänd anledning. Nåväl. Bara att bryta ihop och komma igen.

Får jobba dygnet runt själv. Som vanligt.

Nytt år, nya problem. Nä jag menar förstås: Nytt år, nya möjligheter!!

16 dagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar