För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 7 januari 2011

Droppar några hemligheter

Det är många som frågar mig vilken diet jag kör med. LCHF, GI, Jada jada jada...

Det är ingen av dom. Iallafall inte avsiktligt eller bokstavligt. Jag har inte läst på hur man gör, vad man ska äta eller varför.

Numera kör jag förvisso med Herbalife, men det är bara de tre senaste månaderna, och mest som en liten booster. Före det hade jag inga hjälpmedel alls. Det enda jag gör är att använda mig av sunt förnuft.

Därför kallar jag den för det.

MCSD. The Mumble Common Sense Diet.
Borde kanske ta patent på det där...

Huvuddragen är enkla. Ät frukost, lunch och middag. Mellanmål om det krävs. Det är viktigt att äta ofta och framför allt på rätt tider. Sen är det inte riktigt lika viktigt vad man äter, så länge man försöker tänka på vad man stoppar i sig.

Jag brukar räkna kalorier ibland. Men det är absolut inte lika noggrant och slaviskt som de flesta tror. Gör det mest för att få lite kolla på vad olika grejer innehåller.

Jag tror inte riktigt på alla dom där Atkins och LCHF-grejerna. Helt enkelt därför att folk var smala och vid god vigör långt innan det var känt att kolhydrater är världens farligaste drog.

Såklart att man kanske inte ska vräka i sig socker. Men inte heller fett, kött och grädde. Naturlig, vanlig mat utan tillsatser är det som är mest logiskt för mig.
Sådan mat som är god, näringsriktig och som man kan leva med att äta resten av sitt liv.

Och framför allt gäller det att vara mentalt förberedd. För det mesta sitter i huvet. Man måste helt enkelt ha bestämt sig för att förändra sitt liv.

Det gjorde jag. Och det fungerade.

2 kommentarer:

  1. Nu återstår bara den mentala biten

    /Phat Cash

    SvaraRadera
  2. jag säger bara: RESPEKT!

    SvaraRadera