För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 20 maj 2011

Den tunna gula linjen

Jag älskar när det klaffar. När det är precis på gränsen av vad man klarar av. Så fort de släpper ska nästa gädda smälla på kroken.

Det är en tunn linje mellan succe och katastrof. Den brukar kallas för den röda linjen, men i vårat fall måste man väl kalla den gul.

Den här morgonen var den första på länge som var riktigt tight. Vi var lite sen på två körningar, men det löste sig och det är ju det viktigaste.

Nödlögner

"Vi fick punktering" eller "En bil har gått sönder" är uttryck man som telefonist ofta får använda när man har räknat fel. Idag räknade jag inte fel, men jag prioriterade kanske inte så bra som jag borde ha gjort. Men som sagt var så löste det sig ju som det oftast gör.

Detta kan man bara tacka de rutinerade rävar man har bakom ratten för. Även om de försover sig ibland så kan man lita på att de löser de problem som uppstår.

Iallafall de flesta.

Bara de kan konsten att ljuga på REN SVENSKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar