För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 26 maj 2011

Sekteristen

Det var en gång en mycket hårt arbetande man som blev less.

Han insåg att det inte fanns någon utvecklingspotential i sin nuvarande bransch, därför valde han att börja snegla mot andra branscher och andra möjligheter. Mot ett annat sätt att tänka.

Han hade en dröm


Drömmen var att en vacker dag kunna ligga på en strand i Karibien och arbeta med en Pina Colada i den ena handen och sin dator i den andra. Vita stränder och azurblå himmel.

För de allra flesta förblir detta en utopi och en dröm. Kanske även för mannen i mitt exempel. Men han gjorde ett försök.

Vågar man inte ta steget så kan man aldrig heller vinna. Och eftersom mannen i mitt exempel hade en bra grund att stå på och alltid en möjlighet att komma tillbaka till sin gamla bransch så fanns det inte speciellt mycket att förlora.

Mannen i mitt exempel är jag


I HAVE A DREAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar