För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 17 maj 2011

Fem gäddor på en gäddtafs

Eller var det fem gäddtafsar på en gädda?

Jag tar mig friheten att justera uttrycket "Fem laxar i en laxask" till att passa situationen bättre.

Först kastade jag av reven. Sedan tjorvade den sig. Sedan tvinnade den sig så till den milda grad att jag var tvungen att helt byta rev. Allt krånglade. En helt vanlig fisketur med andra ord.


Jag höll på att bli FF


Men till slut fick även jag en gädda. När man har hållit i den så måste det ju räknas som fångst, även om den efteråt smiter iväg med draget? :)

Allt som allt fick vi fem. Finnen stod för tre av dom. Starkt jobbat! Tyvärr var det inga bjässar, men dom finns ju kvar.

Båten fungerade prickfritt. Nästa gång föredrages dock en båtmotor som ej är tillverkad i Taikonland.

Varför inte en Mercury, en Mercury, eller kanske t.o.m. en Mercury?

Vad är det för likhet mellan Elton John och en VÄL FUNGERANDE fiskebåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar