För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 3 november 2010

De stod på led

Som små barn var dom där dom stod på rad och väntade på sin tur.

Sexans Taxi hade kroppsscanning igår. Det är inte så farligt som det låter, i alla fall inte rent fysiskt. Kan hända att det ger en och annan lite psykiska problem dock...

Man får alltså ställa sig på nån slags våg som kan mäta en massa annat än bara själva vikten. Fettprocent, muskelmassa och vattenhalt bland annat.

Hur det funkar vet jag inte men det funkar säkert för den ser jävligt dyr ut den där mackapären dom har. Mäter väl blodcirkulation eller nåt...

Hur som helst så var dom sex personer som fick dödsdomen igår. Några blev yngre. De flesta blev äldre. Vissa blev förvånade. För även om man tror sig vara i bra/dålig form så behöver det inte vara så.

Jag är stolt över att ni vågade. Första steget i ert nya liv är taget!

Jo jag vet att jag låter som en fanatiker nu men jag har nog blivit det. Så är det nog. Snart gör jag väl min egen träningsvideo och bantningskokbok...

Mummelmat och mummelhopp ska den heta. :)

7 kommentarer:

  1. Borde vara obligatoriskt att genomföra ett sådant test.INNAN man får göra ett kartprov på Sexans Taxi!
    Vi ska inte bara vara trevligast utan också i bäst form!

    SvaraRadera
  2. hahaha kan man lägga en beställning på den boken redan nu? Jag vill ha en som e signerad oxå =)/Tess

    SvaraRadera
  3. krävs inte så mycket för att vara i bra form i den här branchen... De flesta ligger ju på ett BMI runt 50... :)

    SvaraRadera
  4. Dör den oinsatte så är ett normalt värde på BMI (Body Mass Index) mellan 20-25...

    SvaraRadera
  5. Du Tessan! Du ska få den exklusiva specialutgåvan där alla receptvarienter på Mummelstroganoffen finns nedskrivna... :)

    SvaraRadera
  6. Kartprov? Finns det NÅN som har gjort ett sådant på länge?

    SvaraRadera
  7. Som sagt var. Det är obligatoriskt med gatprov för nya chaufförer. Borde förmodligen även vara obligatoriskt med kurs i radiodisciplin samt folkvett. Men. Detta är åtgärder som antagligen hör framtiden an...

    SvaraRadera