För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 17 november 2010

Norra Djurgårdsstaden

Hörde på radio att de ska bygga en ny stadsdel i Stockholm. En stadsdel för de miljömedvetna. De miljömedvetna miljonärerna menar jag då. För det lär ju kosta några kulor att bo där. I boendet ska alltså ingå nåt slags miljöprogram med källsortering och en massa sånt där modernt tänk.

Jag hoppas bara att de har tänkt på en sak


Nämligen det faktum att de allra flesta av dagens människor inte längre använder telefonkatalogen i pappersformat! Och inte heller har gjort undr de femton senaste åren... Det borde Luleå Kommun ta fasta på innan de distribuerar fem miljarder kataloger till varje trappuppgång. Jag kan inte tänka mig att det är speciellt miljövänligt...

Ett tips från miljömumlet är att man istället distribuerar den till alla medborgare med en ålder över 70. Då kan Luleå Kommun spara en massa pengar som dom istället kan använda till något nyttigt. Som t.ex. att köpa nya mobiltelefoner och laddare samt ett tvättkort åt mumlet. För telefonerna är tydligen i dåligt skick och bilarna är alltid skitiga har jag hört. Kanske har bilens ägare fullt upp med att vara pappa åt sina anställda?

Apropå pappa

Jag ska vara låtsatspappa åt två heltokiga vettvillingar imorgon kväll, så om jag inte dyker upp på Arlanda på fredag så vet du varför TL. Nä skämt åsido... De är ganska snälla, och att de dessutom är precis lika barnsliga som jag skadar ju inte :)

/Miljömumlet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar