För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



tisdag 2 november 2010

Magnum vs. Magnum

Jag hade ställt in mig på att vara ledig. Så till den milda grad att jag glömde bort ett litet kort pass som hade smugit sig in bland raderna... Det är inte likt mig att glömma sånt, seriös och ordentlig som jag är... :-)

Den bästa ursäkten jag i min förtvivlan kunde komma på var följande: "Jag trodde jag skulle vara ledig, så jag glömde bort att jag skulle jobba"... Lagom subtilt och komplicerat för att funka. Att sen växeltelefonisten inte ens lagt märke till att jag saknades känns ju lagom roande. Ibland har man blivit utringd fast man redan varit i trafik.... Jag får väl anta att jag inte gör så mycket väsen av mig när jag jobbar.

Precis som det borde vara med alla chaufförer. Ty vi har ett så kallat tyst system.

Mumlet har köpt ny soffa. Den heter Magnum. Som glassen. Har vissa likheter med densamma oxå. Chokladfärgad och jävligt fet. Nu saknas bara ett soffbord för att göra livet komplett och fritt från bekymmer. Fast nä! Det är inte så enkelt.

/Mumlet

1 kommentar:

  1. alla kan ej mumla i tysthet!
    MEn man kan kanske tänka på vad som sägs via systemet!

    SvaraRadera