För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 14 november 2010

Kontoret är ett kontor

Jag har haft lite problem med det där. Att definiera rummen i min lägenhet alltså.

Jag har stundtals eller ganska ofta till min fasa upptäckt att jag har haft kontoret i hela lägenheten. Alltså i sovrummet, köket och vardagsrummet. Samt givetvis även i kontoret.

Men det är slut på det nu. Jag har bestämt att jag ska ha kontoret i kontoret. Köket i köket. Och inte sovrummet i vardagsrummet. Det sistnämnda blir faktiskt svårast. Dels för att jag har en soffa som är väldigt skön att sova i. Dels för att jag oftast är så seg när jag kommer hem att jag inte ids gå ända till sängen varvid jag oftast hamnar i soffan med elakartad nackspärr som följd.

Men nu är alltså etapp 2 av min lägenhetsrenovering igång. De stora bitarna har jag inte ännu startat med. Golvet i hallen och tapeterna i vardagsrummet måste bytas ut. Men det kommer.

Min färgexpert är ju schemalagd för ett konsulterande besök under julhelgen så då kanske man kan våga sig på ett inköp av sagda tapeter. Sen får man väl konsultera någon som kan klippa rakt till att hänga upp dom.

Men det blir en senare fråga.

Jag kom just på att jag har glömt att äta frukost idag. Det måste åtgärdas snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar