För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 6 november 2010

Ledig vit vecka

Nä det är inte som det låter. Alltså rent fysiskt har inte veckan varit vit. Inte heller har den varit speciellt ledig.

Jo. Fem lediga dagar varav två fuskdagar har jag haft den här veckan. (!)
Med lediga menar jag då alltså fria från rattande... För nog har jag varit fullsmetad med jobb ändå... Sju lunchmöten på fem dagar och två års bokföring har jag betat av.

Jag behövde fuska lite


Och så länge man fuskar med vettet i behåll så kan det ändå funka. Och fuska måste man få göra ibland. Det har faktiskt ändå gått åt rätt håll...

Igår blev det tre röda i goda vänners sällskap. Och i onsdags några guldfärgade. Inget vitt. Inte i dryckesform. Men det ordnade sig ju. Som det brukar göra här uppe i norr så här års.

Man glömmer så lätt från år till år hur känslan är, trodde jag skulle spy åt den första snön, men så länge man inte behöver fastna i dikena så är det ju faktiskt ganska vackert :)

Det passar jag på att säga innan jag går ut och börjar skrapa bilrutan...

/Seppo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar