För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



onsdag 1 december 2010

Den interna kampen

Jag tror dom har inlett ett krig om vem som kan putsa hårdast.

Marcus och Annelie. Sexans taxis båda nattugglor. Egentligen är det ju bara Annelie som är en riktigt nattuggla.

Men hon kan ju inte arbeta varje dag, så ibland får Marcus rycka in. Och han gör sitt bästa för att hålla jämna steg. Nu pratar jag inte om själva växelarbetet, jag pratar om städningen.

De båda verkar vara helt upp över öronen maniska i sin iver när de hittar en smutsfläck eller dammråtta.

Ikväll råkade jag låsa upp dörren till Tonys kontor. Det tog verkligen inte många sekunder förrän Annelie var där inne med moppen i högsta hugg och började helrenovera.

Det blev mycket fint, och jag tror att Tony blir glatt överraskad över sin julskyltning imorgon.

Julstämningen börjar infinna sig här. Kan behövas för hemma (Jo jag har ett hem, även om man inte kan tro det...) har jag endast en elljusstake. Ids inte fixa nåt annat...

En julgran har vi också fått på plats. Jag tar till mig äran för denna enorma bedrift, för eftersom den var inknölad i ett hörn av garaget med alla pumlor och glitter fortfarande på plats var det ett riktigt hästjobb med att återställa den till visningsbart läge. Men det gick. Allt går med våld. Eller mera våld. Eller vaselin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar