För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 18 december 2010

Tvätterskan

Jag har anlitat en helt egen tvätterska idag!

Nu tänker ni genast: "Vadå har hans morsa börjat arbetsvägra?"

Men så är det inte!

Min mor är en mycket snäll och förstående mor. (fast hon är en ko) Dock tvättar hon inte mina kläder, hon stryker inte mina skjortor (för det gör ingen) och hon städar inte min lägenhet. (det gör ingen annan heller)

Även om man är en depraverad ungkarl så måste man ta lite ansvar för saker och ting här i livet...

Fast åter till ämnet. Tvätterskan alltså. Vi gjorde en deal, Becky å jag. Jag jobbar åt henne i växeln i åtta timmar och tjänar ett lakan på det. Hon jobbar med min tvätt i åtta år och tjänar inga lakan. Men ett och annat lakan får hon säkerligen se och tvätta. Ganska många blir det!

Nu kanske det inte riktigt var så det var men andemeningen är densamma... För mig var det ju en helt ok deal, såklart att jag får jobba som ett apdjur och sömn är det inte tu tal om att ens försöka sig på.

Men vad gör väl det. För om 29 dagar smäller det...

Nedräkningen har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar