För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



måndag 6 december 2010

Kort läsare

Den är väl kanske inte så kort egentligen. Den är väl ca en decimeter kort eller lång beroende på hur man väljer att se på tillvaron...

NÄ JAG TALAR INTE OM DEN!!!

Usch vilken snuskig fantasi ni har...

Jag pratar alltså om kortläsaren. Och med kort menar jag dess livslängd. För jag har redan lagat den en gång sen i mars och i går kväll pajade den igen. Det är så att man vill gråta.
Kanske har det nåt att göra med de alldeles fantastiskt många kort vi drar varje dag. Slitaget är omfattande. Fast den ska ändå hålla tycker jag. Och jag tycker oxå att KRT ska hålla med nya på lager.
Förbannat irriterande med två dagars leveranstid på såna här grejer. Rent ekonomiskt innebär det inte någon större förlust förstås, jag kan ju alltid slå in kortnumrena manuellt, men det känns något oseriöst, för att inte tala om allt onödigt slitage det innebär på mina stackars ömmande av arubavaccin fullproppade armar... :)

OJDÅ! Jag råkade visst nämna Aruba... Visste ni att det är 28 grader varmt därnere just nu? I Luleå ska det visst vara 36 minusgrader i två veckor i januari hörde jag från en säker källa. Jag själv.

Jobbigt va?

/Frukten
Fick ett nytt smeknamn igår. D e ganska passande tycker jag... Jag äter ju faktiskt en hel del frukt numera...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar