För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



torsdag 21 april 2011

Den rullar

Skitig invändigt och utvändigt. Tom tank. Slitna vinterdäck. Knackar fortfarande lite eftersom en spridare inte ännu är bytt.

Men hon rullar!!

Steg ett var att få ut den i trafik. Steg ett är avklarat.

Steg två är betalningen. Det får vi ta itu med efter helgen. Men steg ett var det viktigaste.

Givetvis kan man skrika, bråka gapa och domdera. Gå an som en bandhund.

Men jag tycker faktiskt att dom har gjort ett bra jobb med det dom har gjort. De har faktiskt bytt en jävla massa grejer och de har gjort det fort. Huruvida det var nödvändigt eller inte att byta allt som byttes väljer jag att inte svara på. För det vet jag ju inte. Och det vet nog inte dom heller...

Men hon går iallafall. Förhoppningsvis ska det inte bli några följdfel, men man kan tyvärr bara hoppas...

Ponera att jag hade haft ett annat bilmärke och samma fel uppstått. Hur sannolikt är det att jag hade fått ut bilen före påsk? Knappast troligt. Därför är jag nöjd just nu.

Dock kommer tisdagens samtal om betalningen att avgöra om jag fortfarande kommer att vara nöjd eller om verkstaden kommer att stå i lågor på onsdag...

Spana i horisonten efter ett svart rökmoln så vet ni hur det blir...

1 kommentar:

  1. Att den verkstaden är överlägsen alla andra har jag svårt att se, men det kanske är så när man är medlem i mersasekten,att man inte ser något annat alternativ!

    SvaraRadera