För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 8 april 2011

Herr Murphy kan konsten att jävlas

Jag måste ju ändå tillstå att jag har haft ganska tur med mitt företag en längre tid. Bilarna har gått bra och inga större missöden har inträffat.

Då börjar man bli lite självsäker. När man har några kronor över på kontot. När man känner att livet leker. Det är då han kommer in i bil(d)en.

HERR MURPHY

Han kan verkligen konsten att ställa till det för en...

På kort tid har jag haft alla upptänkliga problem man kan tänka sig. Anställda som inte gör det de ska. Bilar som havererar.

Och det är inte hur som helst de havererar. Saknade en innerskärm på höger bak efter att det hade packat snö i hjulhuset under vintern. Skärmen gav vika och lossnade. Inget större problem. Prio 0 kan man tycka. Ungefär lika viktigt som att fixa clips på en förarstol. Skapar lite vägljud, men i övrigt inga större bekymmer.

Vad fel man kan ha

För det visar sig att under denna innerskärm sitter en avluftningsventil till bränsletanken. Och eftersom skärmen är borta har all sand, salt och övrig skit från vägbanan ansamlats på denna ventil så att den stockats igen. Detta har fått till följd att undertrycket i bränsletanken har blivit enormt. Den har helt sonika imploderat!!

Och en ny kostar 10 pannor plus arbete för ca 7 och den finns i Tyskland... :(

Sen har jag bytt två frihjul och ett par bromsklossar också.
De totala reparationskostnaderna för april månad uppgår nu till närmare 30.000 och det är bara den nionde...

Dessutom som om inte det vore nog så lägger min äggkokare sig på tvären och vägrar samarbeta. Jag är väldigt kinkig med mina ägg! De måste vara perfekta! Nu är jag inne på femte försöket...

Yum Yum ge mig styrka!

Det är iallfall tur att jag har dig...

Men att tro att det kommer att bli någon ny visit till Aruba den närmaste tiden är inte speciellt sannolikt

1 kommentar: