För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



söndag 10 april 2011

Ljus i tunneln

Nu känns det bättre.

I fredags var det tungt, det kan jag erkänna. Men nu börjar det vända igen.

Jag har en tuff arbetsvecka framför mig. 67 schemalagda timmar i bilen, att lägga till de otal timmar jag måste spendera med pappersarbete. Jag vet att det finns en ersättare som inte vill annat än att bara sätta tänderna i det, men det är tyvärr inte så himla enkelt att bara flytta över papper och dumpa ansvaret på andra.
Till viss del beror det säkert på mitt kontrollbehov, men det är faktiskt också en hel del man måste sätta sig in i och jag måste väl erkänna att jag helt enkelt inte har hunnit med att instruera min efterföljare på ett så bra sätt som man kunde önska.

Idag har jag i allafall kommit ikapp med den löpande bokföringen och ikväll är det tänkt att jag ska göra arbetsgivaravgifterna för mars. Sen ska jag försöka beställa en ny licens till UniBAS.

Kvar att göra är inkomstdeklarationen...
Men den sköter Gullik med bravur!

Hoppas på en restskatt under sexsiffrigt belopp i år...

Gamla Bettan spinner oförtrutet på när lillsyrran ska få ny blåsa. Trots sitt halvrisiga yttre och ett sämre begagnat förarsäte.

I sinom tid kommer detta säkert att bli bra. Men man får bida sin tid och skynda långsamt.

Sitt på händerna herr M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar