För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



lördag 30 april 2011

Jag blev student

Jag fick ett uppdrag inatt. Jag ska hjälpa nån att skriva en vetenskaplig rapport i ämnet historia.

Jag tar viktiga uppdrag på största allvar. Jag blev starkt engagerad faktiskt, det är länge sedan jag pluggade, och jag kom fram till att det faktiskt är ganska kul!

Att lära sig saker menar jag. Man får nya perspektiv när man sitter och fördjupar sig inom ett område som man kanske inte tidigare ägnat någon större tanke åt.

Och när man har läst ett tag börjar man dra paralleller till hur det är idag och inser att det mesta hänger ihop i ett enda stort nät av trådar.

När man får klarhet i en sak dyker det upp nåt nytt begrepp som man måste studera. Sen hittar man nåt mer som man inte visste.

Sen inser man att man egentligen redan kan allt. Fast det visste ni redan

Jag fick inspiration! Tack AE!!


Till hösten ska jag nog läsa nån kvällskurs!
Spanska kan vara praktiskt att kunna snart... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar