För er som inte hör vad jag säger. Nu kan ni läsa det istället.



fredag 1 april 2011

Chasing cars

Det ena föder det andra

Igår spelade LHF den match som senare skulle visa sig bli säsongens sista.
Stämningen var tät. Trängseln var omfattande. Jag stod mitt på apberget. Nervositeten fick sig ett nytt ansikte

Tanken var att jag skulle ta bilen från matchen. Men så blev det nu inte. Fick inmundiga vissa för bilkörning otillåtna medel för att lugna nerverna.

Så jag fick skjuts från matchen. Så långt allt väl. Men sen när jag kom hem insåg jag att avsaknaden av bil skulle komma att bli ett problem nästföljande morgon. Ty jag skulle köra sextiosex klockan 5.30. Och bilnyckeln låg I brevlådan på Orrskärsgatan ca en kilometer bort.

Trodde jag

Men nu var det ju inte så. För den var nämligen i Gammelstad.

Som tur var stod 68 i garaget för den skulle inte börja förrän sju. Så jag tog den och åkte till Gammelstad.

Åsynen av en yrvaken och orakad ännu ej medicinerad finne med svåra nacksmärtor i morgonrock av dammodell är svårsmält klockan fem på morgonen.
Man tycker att jag borde ha vant mig vid detta efter vårt äventyr på Aruba. Men nej.

Sådant kan man inte vänja sig vid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar